Det finns flera olika typer av marknadsundersökningar som till exempel varumärkes-, kännedoms- och attitydundersökningar. Alla med syftet att lära känna marknaden. Det kan också handla om att samla in empiri till forskningsprojekt och avhandlingar, då man vill få svar från personer i egenskap av medborgare, privatpersoner eller konsumenter. Vi skräddarsyr alltid våra marknadsundersökningar och anpassar angreppssätt, metodval och rapportering utifrån era behov.
Genom att göra en marknadsundersökning sparar du både tid och pengar eftersom du blir mer träffsäker i ditt erbjudande. Direkt. Går du på magkänsla riskerar du att springa fel. Fakta och insikter från marknaden hjälper dig att förstå den och att agera på rätt sätt.
Vi rekommenderar alltid det metodval som lämpar sig bäst för just er undersökning. En marknadsundersökning genomförs ofta med hjälp av:
- Panelundersökning
- Telefonintervjuer
- Fokusgrupper
- Djupintervjuer
Vi är mitt uppe i en digital värld där hastigheten på informationsflödet styr våra kunders köpbeteende. Vi har länge konkurrerat med produktfördelar, men det fungerar inte på samma sätt idag. Det är dags att flytta fokus från produkt till individ.
I dagens företagsklimat är mer eller mindre alla verksamheter beroende av en fungerande teknisk plattform. De flesta företag, oavsett storlek, har ett antal olika leverantörer av IT-funktioner som är vitala för att hålla verksamheten igång. För kunden är ofta IT-supporten den främsta och mest affärskritiska interaktionspunkten med en IT-leverantör.
Vi är mitt uppe i en digital värld där hastigheten på informationsflödet styr våra kunders köpbeteende. Vi har länge konkurrerat med produktfördelar, men det fungerar inte på samma sätt idag. Det är dags att flytta fokus från produkt till individ.
I dagens företagsklimat är mer eller mindre alla verksamheter beroende av en fungerande teknisk plattform. De flesta företag, oavsett storlek, har ett antal olika leverantörer av IT-funktioner som är vitala för att hålla verksamheten igång. För kunden är ofta IT-supporten den främsta och mest affärskritiska interaktionspunkten med en IT-leverantör.
Vi är mitt uppe i en digital värld där hastigheten på informationsflödet styr våra kunders köpbeteende. Vi har länge konkurrerat med produktfördelar, men det fungerar inte på samma sätt idag. Det är dags att flytta fokus från produkt till individ.
I dagens företagsklimat är mer eller mindre alla verksamheter beroende av en fungerande teknisk plattform. De flesta företag, oavsett storlek, har ett antal olika leverantörer av IT-funktioner som är vitala för att hålla verksamheten igång. För kunden är ofta IT-supporten den främsta och mest affärskritiska interaktionspunkten med en IT-leverantör.