Den vanligaste kundundersökningen är en traditionell NKI-undersökning, ett nöjd kund-index, där vi mäter kundernas uppfattning i en enkätundersökning. Eftersom vi formulerar frågorna på ett sätt som inte färgar svaren och eftersom vi är en oberoende part får vi ärliga och uppriktiga svar. Förutom NKI genomför vi även andra nöjdhetsmätningar som till exempel NPS®, hyresgästundersökningar, gästundersökningar, medlemsundersökningar och exitundersökningar. Vi gör även kundserviceundersökningar där vi följer upp ärenden som kunder haft i en support.
Företag och organisationer som kontinuerligt mäter kundnöjdhet får fler nöjda och lojala kunder. Era kunder får möjlighet att tycka till och eftersom ni är tydliga med att deras åsikt är viktig så känner sig kunden också sedd och hörd. Ni, som företag och organisation, får en helhetsbild av vad kunderna tycker och svar på vilka åtgärder som behöver prioriteras. I och med att ni uppmärksammar kunderna på ert företag stärker ni också varumärket.
Det finns oändligt många frågor som företag och organisationer behöver få svar på av sina kunder. Detta för att kunna ta de bästa besluten i den löpande verksamheten och i olika utvecklingsfaser.
Vi är mitt uppe i en digital värld där hastigheten på informationsflödet styr våra kunders köpbeteende. Vi har länge konkurrerat med produktfördelar, men det fungerar inte på samma sätt idag. Det är dags att flytta fokus från produkt till individ.
Vi är mitt uppe i en digital värld där hastigheten på informationsflödet styr våra kunders köpbeteende. Vi har länge konkurrerat med produktfördelar, men det fungerar inte på samma sätt idag. Det är dags att flytta fokus från produkt till individ.